בס"ד.
זהות, שפה וכישורים חברתיים הם שלושת הדגלים שאנחנו עסוקים בהם בעשיה החינוכית היום יומית שלנו. אנחנו בתקופה מיוחדת, לא שגרתית. כולנו חווים טלטלות רבות, הן במישור האישי והן במישור הלאומי. העוגן הכי משמעותי של הקיום שלנו הוא ההבנה שאנו נושאים את שם ה' בעולם, לכן שורש המאבק שנחשף לעיננו בעת הזו ובמלחמה הוא מאבק הזהויות.
כל הלמידה שלנו במקצועות הקודש מכוונת לבנין הזהות האישית לצד רכישת ידע, כלים ומיומנויות. אנו מזמינים תלמידים ללימוד עצמי, לשאיפות גדולות, לבקיאות והעמקה כדי לחבר אותם לזהותם ולגדל את אישיותם. בתוכנית "ירושלים" הייחודית לחטיבת הביניים בישיבה, אנו מתבוננים על העבר, שואלים את עצמנו כיצד נוגעים הדברים להתפתחות זהותנו האישית.
ידיעת לשון הקודש היא המפתח להצלחה בשלל מקצועות הלימוד ובחיבור הטבעי להבנת נשמת התורה. זיהינו שנוצרו פערים משמעותיים בחברה, בהבנה העמוקה של עושר ורוחב השפה שהיא כלי הביטוי המייחד את צלם אלוקים שבאדם. אנו משקיעים משאבים רבים בתוכניות שמטרתם לקדם את העושר השפתי של תלמידינו.
הקורונה ושנות המלחמה חידדו את הצורך לטפל בכישורים חברתיים שנפגעו. כל תלמיד נושא בחובו כישורים ייחודיים ואנו עמלים לזהות ולסייע בפיתוח האור הייחודי של כל תלמיד, מתוך תפיסה של חברה בריאה. אנו רואים כל תלמיד כחלק מהפאזל האנושי הכולל. אנו פועלים ביחד עם תלמידי התיכון בישיבה לבנות מערכות יחסים בלתי פורמליות שיקדמו את שילובם המלא של התלמידים בעשיה ותרומה חברתית בקהילה.